Celso Singo Aramaki

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  • Última atualização do currículo em 30/01/2018


Celso Singo Aramaki is a visual artist, interaction and information designer. Develops Knowledge Design and Cultural Data Analytics for projects and startups in New York, Tokyo, Singapore and other cities. Special interest in Knowledge Frameworks Projects + Artificial Intelligence for research projects in the Humanities areas. Worked for Folha de São Paulo in Brazil; for MTV Channel, Harper Collins and Kodansha International projects in New York and Los Angeles, United States; Apple Japan, Adobe Japan, NEC Japan, NHK, Oracle Japan, Dentsu, Casio, Tomy and other media and technology companies in Tokyo, Japan and throughout Asia. Specializations: Development of Cultural Data Analytics, Knowledge Frameworks and Interactive Datasets, Brand placement for online and offline Digital Humanities Projects. Possui graduação em Art - City University of New York (1991). Atualmente é diretor - QNeuron. Tem experiência na área de Ciência da Informação, com ênfase em Processos da Comunicação (Texto informado pelo autor)


Identificação


Nome
Celso Singo Aramaki
Nome em citações bibliográficas
ARAMAKI, C. S.

Endereço


Endereço Profissional
QNeuron.
Ebisu
Shibuya
1506013 - Tokyo, - Japão
Telefone: (011) 984119854


Formação acadêmica/titulação


2014
Graduação em andamento em Gestão de Políticas Públicas.
Universidade de São Paulo, USP, Brasil.
1989 - 1991
Graduação em Art.
City University of New York, CUNY, Estados Unidos.
Orientador: James Cohen.




Formação Complementar


2016 - 2016
Networks and Big Data Short Course. (Carga horária: 8h).
Santa Fe Institute, SFI, Estados Unidos.
2016 - 2016
Complexity in Social Systems and Economics Short Course. (Carga horária: 10h).
Santa Fe Institute, SFI, Estados Unidos.
2015 - 2015
Introdução á Análise de Dados Utilizando o Ambiente R. (Carga horária: 8h).
Universidade de São Paulo, USP, Brasil.
2015 - 2015
Modelagem de Sistemas Complexos com Apliçações a Sistemas Econômicos. (Carga horária: 12h).
Universidade de São Paulo, USP, Brasil.
2014 - 2014
Algorithmic Design. (Carga horária: 12h).
Processing.Org, PRO, Estados Unidos.
2009 - 2009
Digital Contents Industry. (Carga horária: 8h).
Co-Festa, COFESTA, Japão.
2008 - 2008
Japan Movie Industry. (Carga horária: 8h).
TIFFCOm, TIFFCOM, Japão.
2007 - 2007
Asian Movie Industry. (Carga horária: 4h).
TIFFCOm, TIFFCOM, Japão.
2003 - 2003
The Future Belongs to Those Who Create It. (Carga horária: 8h).
TED Technology, Entertainment and Design, TED, Estados Unidos.
2002 - 2002
Design Thinking. (Carga horária: 8h).
ACM Special Interest Group on Graphics, ACM SIGGRAPH, Estados Unidos.
1999 - 1999
Computer Graphics. (Carga horária: 8h).
ACM Special Interest Group on Graphics, ACM SIGGRAPH, Estados Unidos.
1999 - 1999
Quick Time VR. (Carga horária: 8h).
Apple Developers Seminars, APPLE, Japão.
1998 - 1998
Visualizing Community Formation on PDAs. (Carga horária: 8h).
ACM Special Interest Group on Graphics, ACM SIGGRAPH, Estados Unidos.
1997 - 1997
Creative Applications Laboratory. (Carga horária: 8h).
ACM Special Interest Group on Graphics, ACM SIGGRAPH, Estados Unidos.
1996 - 1996
Apple Human Interface Guidelines. (Carga horária: 8h).
Apple Developers Seminars, APPLE, Japão.
1995 - 1995
Introduction to Evolutionary Computation. (Carga horária: 16h).
Artificial Life Group, ALG, Japão.


Atuação Profissional



RbyD, RBYD, Japão.
Vínculo institucional

2016 - Atual
Vínculo: Formal labor contract, Enquadramento Funcional: Co-Founder, Director, Carga horária: 20
Outras informações
RbyD is an A.I. based Projects Investment Lifecycle Management Framework investment company and was co-founded by Celso Singo Aramaki with partners and investors from Asia and USA.


QNeuron, QNE, Japão.
Vínculo institucional

2015 - Atual
Vínculo: Outro (especifique), Enquadramento Funcional: Diretor, Carga horária: 20
Outras informações
QNeuron is an A.I. based Creative Contents Projects Management Framework solutions company and was co-founded by Celso Singo Aramaki in Tokyo, Japan, with partners and investors from New York, USA and Singapore.


Noograms, NOO, Japão.
Vínculo institucional

2010 - Atual
Vínculo: Partmership, Enquadramento Funcional: Creator, Carga horária: 20
Outras informações
Noograms Art Exhibitions, Games and Books. Noograms is an Art Project by Celso Singo Aramaki in Tokyo, Japan; Paris, France; New York, US, Ulan Batur, Mongolia; Bali, Indonesia; London, UK, Athens, Greece.


Fluxstreets, FLUX, Japão.
Vínculo institucional

2006 - 2010
Vínculo: Formal labor contract, Enquadramento Funcional: Director, Carga horária: 40, Regime: Dedicação exclusiva.
Outras informações
Fluxstreets was co-founded in 2006 by Celso Singo Aramaki and Mato Obata in Tokyo, Japan. "At Flux Streets, we produce, develop, and deliver new microbrands within specific niche markets; monitor microbrand reputation; create and unify small business networks; manage online advertisement campaigns; and develop innovative solutions to improve data management, visualization, and comprehension." Delayed by the financial crisis in 2007, Fluxstreets returned in 2008-2009 with outsourced development team and was sold as a Framework Project in 2010 for an Asian Advertising Agency with Asian Private Investors.


Folha de São Paulo, FSP, Brasil.
Vínculo institucional

1999 - 2004
Vínculo: , Enquadramento Funcional: Illustrator, Carga horária: 20
Outras informações
Illustrations and Puzzles for Folhinha section, Folha de São Paulo by Celso Singo Aramaki with pen name Celso Singo and/or C. Singo. Celso Singo Aramaki worked as an illustrator and journalist with Folha de São Paulo in Brazil and USA from 1985 to 1991 with the pen name Celso Singo and C.Singo. Started with a weekly comic strip for 'Folhinha' and later with the daily comic strip 'Rard' for 'Ilustrada'. Folha de São Paulo is a Brazilian daily newspaper founded in 1921 published in São Paulo by the Folha da Manhã company. The newspaper is the centerpiece for Grupo Folha, a conglomerate that also controls UOL (Universo Online), the leading Internet portal in Brazil; newspaper Agora; polling institute Datafolha; publishing house Publifolha; book imprint Três Estrelas and printing company Plural.

Vínculo institucional

1988 - 1991
Vínculo: Colaborator, Enquadramento Funcional: Illustrator, Carga horária: 20
Outras informações
Celso Singo Aramaki worked as an illustrator and journalist with Folha de São Paulo in Brazil and USA from 1985 to 1991 with the pen name Celso Singo and C.Singo. Started with a weekly comic strip for 'Folhinha' and later with the daily comic strip 'Rard' for 'Ilustrada'. Folha de São Paulo is a Brazilian daily newspaper founded in 1921 published in São Paulo by the Folha da Manhã company. The newspaper is the centerpiece for Grupo Folha, a conglomerate that also controls UOL (Universo Online), the leading Internet portal in Brazil; newspaper Agora; polling institute Datafolha; publishing house Publifolha; book imprint Três Estrelas and printing company Plural.

Vínculo institucional

1985 - 1987
Vínculo: Colaborator, Enquadramento Funcional: Illustrator, Carga horária: 20
Outras informações
Celso Singo Aramaki worked as an illustrator and journalist with Folha de São Paulo in Brazil and USA from 1985 to 1991 with the pen name Celso Singo and C.Singo. Started with a weekly comic strip for 'Folhinha' and later with the daily comic strip 'Rard' for 'Ilustrada'. Folha de São Paulo is a Brazilian daily newspaper founded in 1921 published in São Paulo by the Folha da Manhã company. The newspaper is the centerpiece for Grupo Folha, a conglomerate that also controls UOL (Universo Online), the leading Internet portal in Brazil; newspaper Agora; polling institute Datafolha; publishing house Publifolha; book imprint Três Estrelas and printing company Plural.


Uluwatu, ULU, Japão.
Vínculo institucional

1999 - 2004
Vínculo: Formal labor contract, Enquadramento Funcional: Director, Carga horária: 40, Regime: Dedicação exclusiva.
Outras informações
Co-Founded in 1999 by Celso Singo Aramaki in Asia, Uluwatu Design Group worked with Interactive Design, Information Design, Design Thinking and Multimedia Contents Production, including Visual Design for internet, music videos, films, tv, animations and games.


iMedia, IME, Japão.
Vínculo institucional

1994 - 1999
Vínculo: Formal labor contract, Enquadramento Funcional: Director, Carga horária: 40, Regime: Dedicação exclusiva.
Outras informações
Founded in 1994 by Celso Singo Aramaki in Tokyo, Japan, iMedia Design worked with Design and Multimedia Contents, including visual production for music videos of bands which aired on MTV US. The internal team also made interviews with japanese artists for overseas magazines, newspapers and TV Channels.


Visual Factory, VFC, Japão.
Vínculo institucional

1990 - 1995
Vínculo: Formal labor contract, Enquadramento Funcional: Director, Carga horária: 40, Regime: Dedicação exclusiva.
Outras informações
Founded by Celso Singo Aramaki in New York, Visual Factory Studio (1990-1995) worked with Design and Multimedia Contents. The team also made interviews with artists for overseas magazines and newspapers.



Projetos de desenvolvimento


2010 - Atual
Noograms
Descrição: This Artificial Life Project is a theoretical and practical development of Evolutionary Computation systems drawing their inspiration from nature, with particular emphasis on evolutionary algorithms (EAs), including, but not limited to, genetic algorithms (GAs), evolution strategies (ESs), evolutionary programming (EP), genetic programming (GP), classifier systems (CSs), and other natural computation techniques..
Situação: Em andamento; Natureza: Desenvolvimento.
Alunos envolvidos: Especialização: (1) / Mestrado profissional: (1) .
Integrantes: Celso Singo Aramaki - Coordenador.
2006 - 2010
Microbrands as Artificial Life Agents
Descrição: Fluxstreets was co-founded in 2006 by Celso Singo Aramaki and Mato Obata in Tokyo, Japan. "At Flux Streets, we produce, develop, and deliver new microbrands within specific niche markets; monitor microbrand reputation; create and unify small business networks; manage online advertisement campaigns; and develop innovative solutions to improve data management, visualization, and comprehension." Delayed by the financial crisis in 2007, Fluxstreets returned in 2008-2009 with outsourced development team and was sold as a Framework Project in 2010 for an Asian Advertising Agency with Asian Private Investors. This Artificial Life Project is a theoretical and practical development of Evolutionary Computation systems drawing their inspiration from nature, with particular emphasis on evolutionary algorithms (EAs), including, but not limited to, genetic algorithms (GAs), evolution strategies (ESs), evolutionary programming (EP), genetic programming (GP), classifier systems (CSs), and other natural computation techniques..
Situação: Concluído; Natureza: Desenvolvimento.
Alunos envolvidos: Especialização: (1) / Mestrado acadêmico: (1) / Mestrado profissional: (1) / Doutorado: (1) .
Integrantes: Celso Singo Aramaki - Coordenador / Mato Obata - Integrante.
1998 - 2000
Visualizing Artificial Life Community Formation
Descrição: To advance this field, the challenge is to encourage group communication by providing information that encourages community formation. As the first step towards this goal, we experimentally implemented the community viewer, which dynamically visualizes the communication interaction among people in the community.  This Artificial Life Project is a theoretical and practical development of Evolutionary Computation systems drawing their inspiration from nature, with particular emphasis on evolutionary algorithms (EAs), including, but not limited to, genetic algorithms (GAs), evolution strategies (ESs), evolutionary programming (EP), genetic programming (GP), classifier systems (CSs), and other natural computation techniques..
Situação: Concluído; Natureza: Desenvolvimento.
Alunos envolvidos: Graduação: (1) / Especialização: (1) / Mestrado acadêmico: (1) / Mestrado profissional: (1) / Doutorado: (1) .
Integrantes: Celso Singo Aramaki - Coordenador / Mato Obata - Integrante.
1996 - 1998
Evolutionary Agents in Video Games
Descrição: This Artificial Life Project is a theoretical and practical development of Evolutionary Computation systems drawing their inspiration from nature, with particular emphasis on evolutionary algorithms (EAs), including, but not limited to, genetic algorithms (GAs), evolution strategies (ESs), evolutionary programming (EP), genetic programming (GP), classifier systems (CSs), and other natural computation techniques..
Situação: Concluído; Natureza: Desenvolvimento.
Alunos envolvidos: Especialização: (2) / Mestrado acadêmico: (1) Doutorado: (1) .
Integrantes: Celso Singo Aramaki - Coordenador / Mato Obata - Integrante.


Áreas de atuação


1.
Grande área: Ciências Sociais Aplicadas / Área: Ciência da Informação / Subárea: Teoria da Informação/Especialidade: Processos da Comunicação.
2.
Grande área: Lingüística, Letras e Artes / Área: Artes / Subárea: Transmedias.
3.
Grande área: Lingüística, Letras e Artes / Área: Artes / Subárea: Artes Plásticas/Especialidade: Desenho.


Idiomas


Português
Compreende Bem, Fala Bem, Lê Bem, Escreve Bem.
Inglês
Compreende Bem, Fala Bem, Lê Bem, Escreve Razoavelmente.
Japonês
Compreende Razoavelmente, Fala Razoavelmente, Lê Razoavelmente, Escreve Pouco.


Produções



Produção bibliográfica
Textos em jornais de notícias/revistas
1.
ARAMAKI, C. S.. DCAJ 2014 White Paper Digital Contents Association of Japan. DCAJ 2014 White Paper Digital Contents Association of Japan, Tokyo, Japan, 10 abr. 2014.

2.
ARAMAKI, C. S.. DCAJ 2008 White Paper Digital Contents Association of Japan. DCAJ 2008 White Paper Digital Contents Association of Japan, Tokyo, Japan, 10 abr. 2008.

3.
ARAMAKI, C. S.. DCAJ 2007 White Paper Digital Contents Association of Japan. DCAJ 2007 White Paper Digital Contents Association of Japan, Tokyo, Japan, 10 abr. 2007.

Apresentações de Trabalho
1.
ARAMAKI, C. S.. UBI Blockchain Universal Basic Income Platform. 2017. (Apresentação de Trabalho/Comunicação).

2.
ARAMAKI, C. S.. Noograms Artificial Life Platform. 2012. (Apresentação de Trabalho/Comunicação).

3.
ARAMAKI, C. S.. Microbrands as Artificial Life Agents. 2010. (Apresentação de Trabalho/Comunicação).

4.
ARAMAKI, C. S.. The Brazilian Digital Contents Industry. 2007. (Apresentação de Trabalho/Comunicação).


Produção técnica
Programas de computador sem registro
1.
ARAMAKI, C. S.. Noograms. 2012.

2.
ARAMAKI, C. S.. NHK Seimei - Artificial Life Agents. 1998.

Processos ou técnicas
1.
ARAMAKI, C. S.. Microbrands as Artificial Life Agents. 2017.


Demais tipos de produção técnica
1.
ARAMAKI, C. S.. Rard - Comic Book. 1991. (Editoração/Livro).


Produção artística/cultural
Artes Visuais
1.
ARAMAKI, C. S.. Noograms. 2012. Pintura.

2.
ARAMAKI, C. S.. Brincadeiras - Folhinha. 2000. Desenho.

3.
ARAMAKI, C. S.; OBATA, M. . iMedia - NHK. 1997. Programação Visual.

4.
ARAMAKI, C. S.; OBATA, M. . iMedia - Casio. 1996. Computação Gráfica.

5.
ARAMAKI, C. S.; OBATA, M. . iMedia - Oracle JP. 1995. Computação Gráfica.

6.
ARAMAKI, C. S.. iMedia - Tribe. 1994. Ilustração.

7.
ARAMAKI, C. S.. iMedia - Saitama Museum. 1994. Computação Gráfica.

8.
ARAMAKI, C. S.. Bande Dessinée Storyboard for Jack London's Biography. 1993. Diversas.

9.
ARAMAKI, C. S.. Visual Factory - NY Comix. 1992. Ilustração.

10.
ARAMAKI, C. S.. Visul Factory - Fashion Catalog. 1992. Programação Visual.

11.
ARAMAKI, C. S.. Visual Factory - Videos. 1991. Vídeo.

12.
ARAMAKI, C. S.. Visual Factory - Design Studio. 1990. Programação Visual.

13.
ARAMAKI, C. S.. Rard - Comic Book. 1989. Livro de Artista.

14.
ARAMAKI, C. S.. Rard. 1989. Desenho.

15.
ARAMAKI, C. S.; ZIMBRES, F. ; Foot, Newton ; Campos, Rogério . 'Animal' Magazine Project Co-Creation. 1987. Programação Visual.

16.
ARAMAKI, C. S.. Sol. 1985. Desenho.



Inovação



Programa de computador sem registro
1.
ARAMAKI, C. S.. Noograms. 2012.

2.
ARAMAKI, C. S.. NHK Seimei - Artificial Life Agents. 1998.


Processos ou técnicas
1.
ARAMAKI, C. S.. Microbrands as Artificial Life Agents. 2017.


Projeto de desenvolvimento tecnológico


Educação e Popularização de C & T



Textos em jornais de notícias/revistas
1.
ARAMAKI, C. S.. DCAJ 2007 White Paper Digital Contents Association of Japan. DCAJ 2007 White Paper Digital Contents Association of Japan, Tokyo, Japan, 10 abr. 2007.

2.
ARAMAKI, C. S.. DCAJ 2014 White Paper Digital Contents Association of Japan. DCAJ 2014 White Paper Digital Contents Association of Japan, Tokyo, Japan, 10 abr. 2014.

3.
ARAMAKI, C. S.. DCAJ 2008 White Paper Digital Contents Association of Japan. DCAJ 2008 White Paper Digital Contents Association of Japan, Tokyo, Japan, 10 abr. 2008.


Apresentações de Trabalho
1.
ARAMAKI, C. S.. The Brazilian Digital Contents Industry. 2007. (Apresentação de Trabalho/Comunicação).

2.
ARAMAKI, C. S.. Microbrands as Artificial Life Agents. 2010. (Apresentação de Trabalho/Comunicação).

3.
ARAMAKI, C. S.. Noograms Artificial Life Platform. 2012. (Apresentação de Trabalho/Comunicação).

4.
ARAMAKI, C. S.. UBI Blockchain Universal Basic Income Platform. 2017. (Apresentação de Trabalho/Comunicação).


Programa de Computador sem registro de patente
1.
ARAMAKI, C. S.. Noograms. 2012.

2.
ARAMAKI, C. S.. NHK Seimei - Artificial Life Agents. 1998.


Artes Visuais
1.
ARAMAKI, C. S.. Brincadeiras - Folhinha. 2000. Desenho.




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